Trouwfotograaf worden? Met deze tips vergroot je je kans op succes!

Het is een populaire branche in de wereld van fotografie: fotograaf worden voor bruiloften. Het is niet voor niets het geval dat dit zo’n geliefde tak van sport is. Zo is het bijzonder om de grote dag van stellen vast te mogen leggen. En ook niet onbelangrijk: als je het goed aanpakt, kun je een goed centje verdienen in deze wereld. Kun je nog wel wat tips gebruiken? Wie weet heb je iets aan deze informatie!

Website maken

De basis ligt toch wel bij de website die je maakt. Veel fotografen worden tegenwoordig online gevonden, via een zoektocht op Google bijvoorbeeld. Het is daarom enorm belangrijk om je portfolio online te plaatsen! Dit haalt mensen immers over de streep om voor jouw werk te kiezen, als ze het mooi vinden. Je kunt een domeinnaam kopen om hierop je website in te richten. Bedenk dus ook een goede, passende naam! Dan is het tijd voor een website bouwen. Ga er zelf mee aan de slag, of besteed het uit aan een professional. Als je voor de tweede optie kiest, is de kans groot dat je geheel tevreden bent met je professionele website. Dat is natuurlijk wel wat waard!

Spread the word

Zeker als je net in het werkveld komt kijken, is het belangrijk om van jezelf te laten horen. Bouw een netwerk op. Begin eerst eens met het fotograferen van een bruiloft van vrienden of kennissen, zodat je werk hebt om te delen. Volg de juiste mensen, en neem soms zelfs bewust contact op met een potentiële klant. Regelmatig moet je gewoon de stoute schoenen aantrekken, ook al is het eng. Plaats veel content op social media en houd ook je portfoliowerk op je website netjes bij. Hier kun je wekelijks toch zeker flink wat uren tijd aan besteden!

Onderscheid helpt

Je hebt veel concurrentie in de wereld van de trouwfotografie. Er zijn namelijk veel fotografen die zich hierin specialiseren. Het kan helpen om je te onderscheiden, zodat je boven de rest uitspringt. Je valt zo in ieder geval op! Denk na over de manier waarop je je wilt onderscheiden: het moet uiteraard wel bij jou en je werk passen. Misschien ben je bijvoorbeeld wel een ster in zwart-witfoto’s, of zit jouw kwaliteit ‘m in de ongedwongen sfeer die de beelden uitstralen. Wat jouw paradepaardje ook is: wees hier ook weer duidelijk in, en laat dit op zoveel mogelijk plekken zien. Zo weten potentiële klanten precies wat ze aan je hebben.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*